Hide metadata

dc.contributor.authorLyngtveit, Karoline Elisabeth
dc.date.accessioned2014-03-04T09:58:30Z
dc.date.available2014-03-05T23:30:57Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationLyngtveit, Karoline Elisabeth. Dommeravhør av barn i Norge. Master thesis, University of Oslo, 2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10852/38527
dc.description.abstractI denne oppgaven vil jeg først se på hva et dommeravhør er, gi en kort oversikt over den historiske utviklingen på området og foreta en gjennomgang av de relevante reglene i lov og forskrift. Deretter vil jeg ta for meg særlige utfordringer ved avhør av barn, herunder hukommelsesforskning, hvordan stress og traumatiske hendelser påvirker barns minne, hvilke utfordringer som kan oppstå ved avhør av de yngste barna, og fordeler og ulemper ved gjentatte avhør. Jeg går så inn på metodene som tas i bruk ved dommeravhør, med utgangspunkt i Gamst og Langballes metode, før jeg går inn på spørsmålet om det foreligger reformbehov av ordningen med dommeravhør og observasjon, med utgangspunkt i Barnehusevaluering 2012 delrapport 1 og 2, og rapportene fra de to arbeidsgruppene avlagt i 2004 og 2012. Avslutningsvis vil jeg komme med noen oppsummerende kommentarer.nor
dc.language.isonor
dc.titleDommeravhør av barn i Norgenor
dc.typeMaster thesis
dc.date.updated2014-03-09T22:10:00Z
dc.creator.authorLyngtveit, Karoline Elisabeth
dc.identifier.urnURN:NBN:no-41852
dc.type.documentMasteroppgave
dc.identifier.fulltextFulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/38527/7/Lyngtveit-Master.pdf


Files in this item

Appears in the following Collection

Hide metadata