Hide metadata

dc.date.accessioned2013-12-19T16:27:11Z
dc.date.available2013-12-19T16:27:11Z
dc.date.created2013-12-04T16:14:15Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationde Lange, Thomas . Stykket og helt: erfaringer fra det å skrive en artikkelbasert avhandling. Uniped. 2013, 36(4), 20-31
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10852/37938
dc.description.abstractArtikkelbaserte avhandlinger blir gjerne til i en veksling mellom flere ulike skrivefaser. Man arbeider parallelt med flere artikler som er på forskjellige stadier når det gjelder tilbakemeldinger og bearbeiding. Disse fasene preges i høy grad av kommentarer fra tidsskriftenes fagfeller og redaktører. I dette paperet beskriver jeg konkret hvordan slike kommentarer og vurderinger fra tidsskrifters side har påvirket forløp og fremdrift i mitt eget avhandlingsarbeid. I beskrivelsen av denne prosessen trekker jeg inn originale utsnitt fra fagfellers kritikk og redaktørers kommentarer. Disse empiriske kildene brukes for å synliggjøre hvilken betydning innspillene har hatt for enkeltbidragene og progresjonen i arbeidet med doktoravhandlingen som helhet. Jeg setter deretter opp innspillene fra tidsskriftene mot kommentarer fra vurderingskomiteen for å sammenligne sjangerkrav i publiseringskanalene med krav og forventninger innenfor institusjonens egne vurderingsrammer. Intensjonen med å bruke disse kildene er å vise hvordan akademiske sjangerkrav kommer til syne i skriving av en artikkelbasert avhandling.
dc.languageNO
dc.rightsAttribution 3.0 Unported
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/
dc.titleStykket og helt: erfaringer fra det å skrive en artikkelbasert avhandling
dc.typeJournal article
dc.creator.authorde Lange, Thomas
cristin.unitcode185,18,1,0
cristin.unitnameInstitutt for pedagogikk
cristin.ispublishedtrue
cristin.fulltextoriginal
cristin.qualitycode1
dc.identifier.cristin1072783
dc.identifier.bibliographiccitationinfo:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&ctx_ver=Z39.88-2004&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.jtitle=Uniped&rft.volume=36&rft.spage=20&rft.date=2013
dc.identifier.jtitleUniped
dc.identifier.volume36
dc.identifier.issue4
dc.identifier.startpage20
dc.identifier.endpage31
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.3402/uniped.v36i4.23090
dc.identifier.urnURN:NBN:no-40034
dc.type.documentTidsskriftartikkel
dc.type.peerreviewedPeer reviewed
dc.source.issn1893-8981
dc.identifier.fulltextFulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/37938/2/23090-109920-3-PB.pdf
dc.type.versionPublishedVersion


Files in this item

Appears in the following Collection

Hide metadata

Attribution 3.0 Unported
This item's license is: Attribution 3.0 Unported