dc.date.accessioned | 2013-12-19T16:27:11Z | |
dc.date.available | 2013-12-19T16:27:11Z | |
dc.date.created | 2013-12-04T16:14:15Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.citation | de Lange, Thomas . Stykket og helt: erfaringer fra det å skrive en artikkelbasert avhandling. Uniped. 2013, 36(4), 20-31 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10852/37938 | |
dc.description.abstract | Artikkelbaserte avhandlinger blir gjerne til i en veksling mellom flere ulike skrivefaser. Man arbeider parallelt med flere artikler som er på forskjellige stadier når det gjelder tilbakemeldinger og bearbeiding. Disse fasene preges i høy grad av kommentarer fra tidsskriftenes fagfeller og redaktører. I dette paperet beskriver jeg konkret hvordan slike kommentarer og vurderinger fra tidsskrifters side har påvirket forløp og fremdrift i mitt eget avhandlingsarbeid. I beskrivelsen av denne prosessen trekker jeg inn originale utsnitt fra fagfellers kritikk og redaktørers kommentarer. Disse empiriske kildene brukes for å synliggjøre hvilken betydning innspillene har hatt for enkeltbidragene og progresjonen i arbeidet med doktoravhandlingen som helhet. Jeg setter deretter opp innspillene fra tidsskriftene mot kommentarer fra vurderingskomiteen for å sammenligne sjangerkrav i publiseringskanalene med krav og forventninger innenfor institusjonens egne vurderingsrammer. Intensjonen med å bruke disse kildene er å vise hvordan akademiske sjangerkrav kommer til syne i skriving av en artikkelbasert avhandling. | |
dc.language | NO | |
dc.rights | Attribution 3.0 Unported | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/ | |
dc.title | Stykket og helt: erfaringer fra det å skrive en artikkelbasert avhandling | |
dc.type | Journal article | |
dc.creator.author | de Lange, Thomas | |
cristin.unitcode | 185,18,1,0 | |
cristin.unitname | Institutt for pedagogikk | |
cristin.ispublished | true | |
cristin.fulltext | original | |
cristin.qualitycode | 1 | |
dc.identifier.cristin | 1072783 | |
dc.identifier.bibliographiccitation | info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&ctx_ver=Z39.88-2004&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:journal&rft.jtitle=Uniped&rft.volume=36&rft.spage=20&rft.date=2013 | |
dc.identifier.jtitle | Uniped | |
dc.identifier.volume | 36 | |
dc.identifier.issue | 4 | |
dc.identifier.startpage | 20 | |
dc.identifier.endpage | 31 | |
dc.identifier.doi | http://dx.doi.org/10.3402/uniped.v36i4.23090 | |
dc.identifier.urn | URN:NBN:no-40034 | |
dc.type.document | Tidsskriftartikkel | |
dc.type.peerreviewed | Peer reviewed | |
dc.source.issn | 1893-8981 | |
dc.identifier.fulltext | Fulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/37938/2/23090-109920-3-PB.pdf | |
dc.type.version | PublishedVersion | |