Hide metadata

dc.date.accessioned2013-05-02T10:31:06Z
dc.date.issued2012en_US
dc.date.submitted2012-11-23en_US
dc.identifier.citationBø, Torstein. Kravet til grafisk gjengivelse for ikke-visuelle varemerker. Masteroppgave, University of Oslo, 2012en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10852/35370
dc.description.abstractI en verden hvor det blir stadig viktigere å markedsføre seg for å skille sine varer og tjenester fra andres, er det også et økende behov nye typer varemerker. Interessen for lyder, lukter, smaker og følbarhet som varemerker har økt de siste årene. For å få registrert et varemerke, er det et vilkår at merket må kunne "gjengis grafisk". Merker som ikke kan oppfattes med synet, mangler et direkte visuelt uttrykk, og må derfor overføres til synssansen gjennom et annet medium. Spørsmålet er hvordan ikke-visuelle varemerker som lyd-, lukt-, smaks- og berøringsmerker kan oppfylle kravet til grafisk gjengivelse.nor
dc.language.isonoren_US
dc.titleKravet til grafisk gjengivelse for ikke-visuelle varemerkeren_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.date.updated2013-04-29en_US
dc.creator.authorBø, Torsteinen_US
dc.date.embargoenddate10000-01-01
dc.rights.termsDette dokumentet er ikke elektronisk tilgjengelig etter ønske fra forfatter. Tilgangskode/Access code Aen_US
dc.rights.termsforeveren_US
dc.subject.nsiVDP::340en_US
dc.identifier.bibliographiccitationinfo:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&ctx_ver=Z39.88-2004&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:dissertation&rft.au=Bø, Torstein&rft.title=Kravet til grafisk gjengivelse for ikke-visuelle varemerker&rft.inst=University of Oslo&rft.date=2012&rft.degree=Masteroppgaveen_US
dc.identifier.urnURN:NBN:no-33747en_US
dc.type.documentMasteroppgaveen_US
dc.identifier.duo173210en_US
dc.contributor.supervisorJørgen Smithen_US
dc.rights.accessrightsclosedaccessen_US
dc.identifier.fulltextFulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/35370/4/173210.pdf


Files in this item

Appears in the following Collection

Hide metadata