Hide metadata

dc.date.accessioned2013-03-12T13:31:36Z
dc.date.issued2010en_US
dc.date.submitted2010-05-19en_US
dc.identifier.citationFostad, Barbro Grunnan, , Holm, Maria, , Eriksen, Eirin, , . Interaktiv læring for tannlegestudenter med animasjoner og Quiz. Masteroppgave, University of Oslo, 2010en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10852/33002
dc.description.abstractFaget biomaterialer har tradisjonelt vært er rent teoretisk emne som mange studenter har funnet vanskelig å relatere til praktisk arbeid. Da Håvard J. Haugen, Sebastien Taxt-Lamolle og Christiane Petzold overtok ansvaret for undervisningen i biomaterialer ønsket de en fornyelse av undervisningsopplegget. Det ble gjort omfattende endringer i undervisningen. Interaktiv læring med animasjoner og quiz ble blant annet innført for å øke motivasjonen og interessen for faget. Vårt bidrag til prosjektet har bestått av å opprette en spørsmålsdatabank og en prøve kalt Quiz i Fronter knyttet til hvert emne som blir gjennomgått i forelesingene. Vi ønsket at spørsmålene vi utformet skulle reflektere essensen i undervisningen og knytte teorien opp mot praktisk arbeid i den kliniske hverdagen. Gjennom pensumrelevante spørsmål gis nå studentene en mulighet til å opparbeide seg den kompetansen som er påkrevd til teoretiske eksamener. Minst like viktig er det at kunnskapen som erverves oppleves som viktig også i klinisk sammenheng. Spørsmålene har ikke bare til hensikt å være et virkemiddel for å bestå kurset. For oss var det essensielt å finne fram til spørsmål som satte fokus på viktigheten av å tilegne seg kunnskap i faget for å bli en dyktig kliniker. Vi har også utarbeidet en spørreundersøkelse slik at studentene etter endt undervisning kan gi en tilbakemelding på spørsmålenes relevans til pensum og vanskelighetsgrad. Spørreundersøkelsen kan foretas for hvert kull for jevnlig oppdatering av aktualiteten av læringsverktøyet. På bakgrunn av responsen kan det lett gjøres endringer i spørsmålsdatabanken for å optimalisere studentenes læringsutbytte.nor
dc.language.isonoben_US
dc.titleInteraktiv læring for tannlegestudenter med animasjoner og Quizen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.date.updated2010-12-06en_US
dc.creator.authorFostad, Barbro Grunnanen_US
dc.creator.authorHolm, Mariaen_US
dc.creator.authorEriksen, Eirinen_US
dc.date.embargoenddate10000-01-01
dc.rights.termsDette dokumentet er ikke elektronisk tilgjengelig etter ønske fra forfatter. Tilgangskode/Access code Aen_US
dc.rights.termsforeveren_US
dc.subject.nsiVDP::710en_US
dc.identifier.bibliographiccitationinfo:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&ctx_ver=Z39.88-2004&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:dissertation&rft.au=Fostad, Barbro Grunnan&rft.au=Holm, Maria&rft.au=Eriksen, Eirin&rft.title=Interaktiv læring for tannlegestudenter med animasjoner og Quiz&rft.inst=University of Oslo&rft.date=2010&rft.degree=Masteroppgaveen_US
dc.identifier.urnURN:NBN:no-26297en_US
dc.type.documentMasteroppgaveen_US
dc.identifier.duo102771en_US
dc.contributor.supervisorHåvard J.Haugen, Sebastien Taxt-Lamolle, Christiane Petzolden_US
dc.identifier.bibsys102667802en_US
dc.rights.accessrightsclosedaccessen_US
dc.identifier.fulltextFulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/33002/3/Master-Fostad-Holm-Eriksen.pdf


Files in this item

Appears in the following Collection

Hide metadata