Hide metadata

dc.date.accessioned2013-03-12T13:22:16Z
dc.date.available2013-03-12T13:22:16Z
dc.date.issued2009en_US
dc.date.submitted2009-05-14en_US
dc.identifier.citationAkre, Bente. Refleksiv skoleledelse. Masteroppgave, University of Oslo, 2009en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10852/32554
dc.description.abstractMin hensikt med oppgaven er å belyse mulighetene som ligger i å engasjere skoleledelsen i utvikling, fortolkning og bruk av vurderingsresultater fra Nasjonale prøver og internasjonale tester. Innsikt i utdanningsteori og analysekompetanse er avgjørende for god skoleledelse i dag, ledere som kan utøve et myndig, verdibasert, faglig og argumenterende lederskap.Refleksiv ledelse er mer adekvat begrep for god skoleledelse, en utvidelse av målstyring. Refleksiv ledelse handler også om kommunikasjon med offentligheten om skolen ut fra resultater knyttet til læringsutbytte og skolens eget læringsprogram. Jeg tror at vi kan få en bedre skole gjennom eksternvurdering nettopp med refleksiv ledelse. Skoleledere i dagens skole trenger i følge mine funn kompetanse i og kunnskap om refleksiv skoleledelse.nor
dc.language.isonoben_US
dc.titleRefleksiv skoleledelse : i arbeid med LK06en_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.date.updated2009-10-19en_US
dc.creator.authorAkre, Benteen_US
dc.subject.nsiVDP::283en_US
dc.identifier.bibliographiccitationinfo:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&ctx_ver=Z39.88-2004&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:dissertation&rft.au=Akre, Bente&rft.title=Refleksiv skoleledelse&rft.inst=University of Oslo&rft.date=2009&rft.degree=Masteroppgaveen_US
dc.identifier.urnURN:NBN:no-22471en_US
dc.type.documentMasteroppgaveen_US
dc.identifier.duo91825en_US
dc.contributor.supervisorAstrid Birgitte Eggen, Kirsten Sivesinden_US
dc.identifier.bibsys093546084en_US
dc.identifier.fulltextFulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/32554/4/BentexAkrexRefleksivxskoleledelsexDUO.pdf


Files in this item

Appears in the following Collection

Hide metadata