Hide metadata

dc.date.accessioned2013-03-12T13:16:22Z
dc.date.available2013-03-12T13:16:22Z
dc.date.issued2009en_US
dc.date.submitted2009-05-25en_US
dc.identifier.citationHoel, Anne. Leseforståelse hos internasjonalt adopterte barn. Masteroppgave, University of Oslo, 2009en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10852/32154
dc.description.abstractOppgavens problemstilling er følgende: Hvordan er leseforståelsen hos internasjonalt adopterte syvåringer sammenlignet med norskfødte jevnaldringer? Det ble valgt en kvantitativ analyse med et deskriptivt,ikke-eksperimentelt design. Data ble innsamlet gjennom språk- og lesetester. Det totale utvalget består av 52 barn, fordelt på 34 kontrollbarn og 18 adopterte barn i adopsjonsutvalget. Resultatet av undersøkelsen viste at de adopterte barna har et godt ordforråd som grunnlag for utvikling av leseferdigheter i skolen.Resultatet viste også at kontrollutvalget skårer litt bedre på leseforståelse, men det var ingen signifikante forskjeller mellom gruppene.nor
dc.language.isonoben_US
dc.titleLeseforståelse hos internasjonalt adopterte barn : hvordan er leseforståelsen hos internasjonalt adopterte barn sammenlignet med norskfødte jevnaldrende?en_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.date.updated2009-10-27en_US
dc.creator.authorHoel, Anneen_US
dc.subject.nsiVDP::282en_US
dc.identifier.bibliographiccitationinfo:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&ctx_ver=Z39.88-2004&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:dissertation&rft.au=Hoel, Anne&rft.title=Leseforståelse hos internasjonalt adopterte barn&rft.inst=University of Oslo&rft.date=2009&rft.degree=Masteroppgaveen_US
dc.identifier.urnURN:NBN:no-22126en_US
dc.type.documentMasteroppgaveen_US
dc.identifier.duo92273en_US
dc.contributor.supervisorAnne-Lise Rygvolden_US
dc.identifier.bibsys093616066en_US
dc.identifier.fulltextFulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/32154/2/DUOMAL2.pdf


Files in this item

Appears in the following Collection

Hide metadata