dc.date.accessioned | 2013-03-12T13:16:22Z | |
dc.date.available | 2013-03-12T13:16:22Z | |
dc.date.issued | 2009 | en_US |
dc.date.submitted | 2009-05-25 | en_US |
dc.identifier.citation | Hoel, Anne. Leseforståelse hos internasjonalt adopterte barn. Masteroppgave, University of Oslo, 2009 | en_US |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10852/32154 | |
dc.description.abstract | Oppgavens problemstilling er følgende: Hvordan er leseforståelsen hos internasjonalt adopterte syvåringer sammenlignet med norskfødte jevnaldringer?
Det ble valgt en kvantitativ analyse med et deskriptivt,ikke-eksperimentelt design. Data ble innsamlet gjennom språk- og lesetester. Det totale utvalget består av 52 barn, fordelt på 34 kontrollbarn og 18 adopterte barn i adopsjonsutvalget.
Resultatet av undersøkelsen viste at de adopterte barna har et godt ordforråd som grunnlag for utvikling av leseferdigheter i skolen.Resultatet viste også at kontrollutvalget skårer litt bedre på leseforståelse, men det var ingen signifikante forskjeller mellom gruppene. | nor |
dc.language.iso | nob | en_US |
dc.title | Leseforståelse hos internasjonalt adopterte barn : hvordan er leseforståelsen hos internasjonalt adopterte barn sammenlignet med norskfødte jevnaldrende? | en_US |
dc.type | Master thesis | en_US |
dc.date.updated | 2009-10-27 | en_US |
dc.creator.author | Hoel, Anne | en_US |
dc.subject.nsi | VDP::282 | en_US |
dc.identifier.bibliographiccitation | info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&ctx_ver=Z39.88-2004&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:dissertation&rft.au=Hoel, Anne&rft.title=Leseforståelse hos internasjonalt adopterte barn&rft.inst=University of Oslo&rft.date=2009&rft.degree=Masteroppgave | en_US |
dc.identifier.urn | URN:NBN:no-22126 | en_US |
dc.type.document | Masteroppgave | en_US |
dc.identifier.duo | 92273 | en_US |
dc.contributor.supervisor | Anne-Lise Rygvold | en_US |
dc.identifier.bibsys | 093616066 | en_US |
dc.identifier.fulltext | Fulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/32154/2/DUOMAL2.pdf | |