dc.date.accessioned | 2013-03-12T13:10:51Z | |
dc.date.available | 2013-03-12T13:10:51Z | |
dc.date.issued | 2007 | en_US |
dc.date.submitted | 2007-11-26 | en_US |
dc.identifier.citation | Engevik, Liv Inger. Livskvalitet og multifunksjonshemjing. Masteroppgave, University of Oslo, 2007 | en_US |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10852/31972 | |
dc.description.abstract | Bakgrunn for problemstilling:
Det fins internasjonal forsking på livskvalitet innan eit mangfald av fagområde. I spesialpedagogisk samanheng blir livskvalitet oftast brukt som ei målsetjing i arbeidet med opplæringstiltak for barn med funksjonshemjingar. Eit grunnleggjande spørsmål i denne oppgåva er om ulike oppfattingar av livskvalitet òg kan gjelde dei med ein livssituasjon totalt ulik vår. I møte med barn med multifunksjonshemjing skapar kommunikasjonsvanskar ofte dilemma når ein skal leggje til rette for god livskvalitet – for korleis kan ein definere kva som kan seiast å vere god livskvalitet for andre? Her står me ovanfor ei utfordring som i aukande grad gjer seg gjeldande i vårt samfunn der fleire og fleire barn med omfattande hjerneskadar veks opp. Desse barna har rett til god livskvalitet på lik linje med alle andre barn, i tråd med det humanistiske verdigrunnlaget vår velferdsstat byggjer på. Eg har formulert følgjande hovudproblemstilling:
Korleis kan livskvalitet definerast for barn med multifunksjonshemjing?
Metode og materiale:
På bakgrunn av tema og problemstilling er ei teoretiske tilnærming med utangspunkt i kjeldegransking brukt som metode i oppgåva. Gjennom litteraturstudiar er fire hovudkjelder valt ut og presentert i forhold til teori om livskvalitet. Kjeldene blir diskutert og vurdert ut frå kunnskap om multifunksjonshemjing. Analysen blir strukturert ved hjelp ein modell som synleggjer ulike nivå i livskvalitetsomgrepa.
Diskusjon kring meiningsinnhald i omgrep høyrer heime i kvalitative forskingstradisjonar. Fenomenologi og hermeneutikk gjer seg gjeldane som vitskapsteoretisk referanseramme i oppgåva.
Resultat:
Oppgåva resulterer ikkje i endelege konklusjonar om korleis livskvalitet kan definerast for barn med multifunksjonshemjing. Føremålet er snarare å synleggjere problemkomplekset ei slik problemstilling representerar. Utfordringar kring objektivitet og subjektivitet i samfunnsvitskapleg forsking går igjen i oppgåva, og velferdsetiske prinsipp blir drøfta.
Med utgangspunkt i analysemodellen brukt i oppgåva blir enkelte nivå i utvalde definisjonar av livskvalitet vurdert som meir egna enn andre, med tanke på barn med multifunksjonshemjing og deira livssituasjon. | nor |
dc.language.iso | nno | en_US |
dc.title | Livskvalitet og multifunksjonshemjing : korleis kan livskvalitet definerast for barn med multifunksjonshemjing? : ein teoretisk diskusjon | en_US |
dc.type | Master thesis | en_US |
dc.date.updated | 2008-01-24 | en_US |
dc.creator.author | Engevik, Liv Inger | en_US |
dc.subject.nsi | VDP::282 | en_US |
dc.identifier.bibliographiccitation | info:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&ctx_ver=Z39.88-2004&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:dissertation&rft.au=Engevik, Liv Inger&rft.title=Livskvalitet og multifunksjonshemjing&rft.inst=University of Oslo&rft.date=2007&rft.degree=Masteroppgave | en_US |
dc.identifier.urn | URN:NBN:no-18278 | en_US |
dc.type.document | Masteroppgave | en_US |
dc.identifier.duo | 68269 | en_US |
dc.contributor.supervisor | Berit Rognhaug | en_US |
dc.identifier.bibsys | 080111033 | en_US |
dc.identifier.fulltext | Fulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/31972/1/Masteroppgave.pdf | |