Hide metadata

dc.date.accessioned2013-03-12T12:58:51Z
dc.date.available2013-03-12T12:58:51Z
dc.date.issued2008en_US
dc.date.submitted2008-05-29en_US
dc.identifier.citationHallin, Harald. Vurdering av stasjonsundervisning. Masteroppgave, University of Oslo, 2008en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10852/31061
dc.description.abstractProblemstilling Hensikten med undersøkelsen har vært å vurdere stasjonsundervisning som undervisningsmetode i faget matematikk. Jeg har valgt ut ungdomsskolen i undersøkelsen, og følgende spørsmål ble stilt: Kan stasjonsundervisning føre til bedre faglig kompetanse i emnet brøk for elever på 8. trinn? Metode Den metodiske tilnærmingen har vært en kombinasjon av kvalitativ og kvantitativ tilnærming. I den kvalitative tilnærmingen har rollen som deltagende observatør vært sentral i innsamling av empiri. Denne delen av empiriinnsamlingen ble gjennomført som en kombinasjon av semistrukturert intervju, opptak av elevsamtaler og innsamling av skriftlig materiale. Den kvantitative delen kjennetegnes som en kvasi-eksperiment design, en pretest-posttest-design med en gruppe. Resultater Undersøkelsen indikerer at stasjonsundervisningen førte til en forbedring av elevenes faglige kompetanse. Elevene ga i den kvalitative delen av undersøkelsen uttrykk for at de fikk et faglig utbytte av stasjonsundervisningen. I den kvantitative tilnærmingen var differansen mellom elevgruppens gjennomsnittlige kompetanse i emnet brøk før og etter stasjonsundervisningen statistisk signifikant.nor
dc.language.isonoben_US
dc.titleVurdering av stasjonsundervisning : en didaktisk studie i matematikken_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.date.updated2008-11-18en_US
dc.creator.authorHallin, Haralden_US
dc.subject.nsiVDP::280en_US
dc.identifier.bibliographiccitationinfo:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&ctx_ver=Z39.88-2004&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:dissertation&rft.au=Hallin, Harald&rft.title=Vurdering av stasjonsundervisning&rft.inst=University of Oslo&rft.date=2008&rft.degree=Masteroppgaveen_US
dc.identifier.urnURN:NBN:no-19938en_US
dc.type.documentMasteroppgaveen_US
dc.identifier.duo76991en_US
dc.contributor.supervisorPer Even Melbyeen_US
dc.identifier.bibsys08275408xen_US
dc.identifier.fulltextFulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/31061/3/Masteroppgave_Hallin.pdf


Files in this item

Appears in the following Collection

Hide metadata