Hide metadata

dc.date.accessioned2013-03-12T13:02:28Z
dc.date.available2013-03-12T13:02:28Z
dc.date.issued2007en_US
dc.date.submitted2007-03-15en_US
dc.identifier.citationStøyva, Anita. Implementering av Howard Gardners flerintelligensteori - suksessfaktorer, finnes de?. Hovedoppgave, University of Oslo, 2007en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10852/30911
dc.description.abstractTemaet i denne studien er aktuelt fordi både enkeltskoler og kommuner har valgt å innføre Gardners teori som sin pedagogiske plattform. Den nye læreplanen, Kultur for læring (2006), har tydelig fokus på tilpasset opplæring, og på skolen som lærende organisasjon. Den nye læreplanen ”presser” skolene til å ta i bruk teorier og metoder som kan ivareta tilpasset opplæring, øke variasjon i undervisningen og sikre at elevene når kompestansemålene, og det stilles krav til at skolen utvikler endringskompetanse. Hovedmålet i denne studien er å finne ut om det finnes suksessfaktorer i forhold til å implementere Flerintelligensteorien. Å implementere ny teori krever endring. Endring er krevende dem som er involverte i prosessen. For å lykkes med et endringsarbeid kreves det ny kunnskap, både om det som skal implementeres, og om de prosessene et implementeringsarbeid medfører. Studien kan også være nyttig fordi det ikke finnes mye forskning på implementering av Flerintelligensteorien i Norge. Av arbeider som er gjort, kan det nevnes to evalueringsrapporter fra MILL-prosjektet i Skien kommune. MILL står for Mange Intelligenser, Lærinsstiler og Læringsstrategier.nor
dc.language.isonoben_US
dc.subjectimplementering flerintelligensteorien intelligens skoleutvikling endring samarbeid ledelse motivasjon tilpasset opplæringen_US
dc.titleImplementering av Howard Gardners flerintelligensteori - suksessfaktorer, finnes de? : en studie av grunnskolenen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.date.updated2007-08-23en_US
dc.creator.authorStøyva, Anitaen_US
dc.subject.nsiVDP::280en_US
dc.identifier.bibliographiccitationinfo:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&ctx_ver=Z39.88-2004&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:dissertation&rft.au=Støyva, Anita&rft.title=Implementering av Howard Gardners flerintelligensteori - suksessfaktorer, finnes de?&rft.inst=University of Oslo&rft.date=2007&rft.degree=Hovedoppgaveen_US
dc.identifier.urnURN:NBN:no-15025en_US
dc.type.documentHovedoppgaveen_US
dc.identifier.duo54729en_US
dc.contributor.supervisorConrad Hagen, Universitetet i Stavangeren_US
dc.identifier.bibsys070854327en_US
dc.identifier.fulltextFulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/30911/1/54729.pdf


Files in this item

Appears in the following Collection

Hide metadata