Hide metadata

dc.date.accessioned2013-03-12T12:55:24Z
dc.date.available2013-03-12T12:55:24Z
dc.date.issued2007en_US
dc.date.submitted2007-03-06en_US
dc.identifier.citationNolet, Marte Ree. Dannelsens rom. Hovedoppgave, University of Oslo, 2007en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10852/30889
dc.description.abstractLæreplanshistorisk studie som viser hvordan rom og dannelse er brukt i læreplanene fra Normalplanene av 1939 til Kunnskapsløftet. Teorien diskuterer ulike sosiologiske og pedagogiske teorier inn mot temaet rom og dannelse. Kommunitarisme og teknokulturell-dannelse i forhold til læreplaner og ulike teorier. Mollenhauers pedagogiske rasjonalitet er viktig for oppgavens forståelse av dannelse. Empirien viser at læreplanene har brukt rommet på en aktiv måte, og at det har funnet sted store endringer i bruk av rommet. Dannelsesbegrepet og bruken av elevens eget erfaringsgrunnlag for læring er utfordret i de siste læreplanene.nor
dc.language.isonoben_US
dc.titleDannelsens rom : Læreplanenes bruk av det lokale og globale i småskolenen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.date.updated2007-05-31en_US
dc.creator.authorNolet, Marte Reeen_US
dc.subject.nsiVDP::280en_US
dc.identifier.bibliographiccitationinfo:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&ctx_ver=Z39.88-2004&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:dissertation&rft.au=Nolet, Marte Ree&rft.title=Dannelsens rom&rft.inst=University of Oslo&rft.date=2007&rft.degree=Hovedoppgaveen_US
dc.identifier.urnURN:NBN:no-14966en_US
dc.type.documentHovedoppgaveen_US
dc.identifier.duo54109en_US
dc.identifier.bibsys070759251en_US
dc.identifier.fulltextFulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/30889/1/dannelsens.pdf


Files in this item

Appears in the following Collection

Hide metadata