Hide metadata

dc.date.accessioned2013-03-12T13:00:40Z
dc.date.available2013-03-12T13:00:40Z
dc.date.issued2010en_US
dc.date.submitted2010-06-01en_US
dc.identifier.citationGravdal, Hilde. Elevvurdering på barnetrinnet. Masteroppgave, University of Oslo, 2010en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10852/30495
dc.description.abstractOppgaven tar for seg elevvurdering på barnetrinnet i lys av den politiske debatten som pågikk høsten 2009 om innføring av karakterer på barneskolen. Oppgaven redegjør for pedagogisk forskning på elevvurdering og hva den anbefaler som god vurderingspraksis på barnetrinnet. Her sees det på elevvurdering i et historisk perspektiv i Norge, samt forskning nasjonalt og internasjonalt hvor vurderingspraksis i Norge, Sverige og Skottland sammenfattes komparativt. I lys av disse redegjørelsene sees det så på karakterenes funksjon for elevers læring.nor
dc.language.isonoben_US
dc.titleElevvurdering på barnetrinnet : hva anbefaler pedagogisk forskning som god vurderingspraksis på barnetrinnet, og med hvilken begrunnelse? : hvilken rolle har vurdering med karakterer i denne sammenhengen?en_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.date.updated2010-09-14en_US
dc.creator.authorGravdal, Hildeen_US
dc.subject.nsiVDP::280en_US
dc.identifier.bibliographiccitationinfo:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&ctx_ver=Z39.88-2004&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:dissertation&rft.au=Gravdal, Hilde&rft.title=Elevvurdering på barnetrinnet&rft.inst=University of Oslo&rft.date=2010&rft.degree=Masteroppgaveen_US
dc.identifier.urnURN:NBN:no-25569en_US
dc.type.documentMasteroppgaveen_US
dc.identifier.duo103210en_US
dc.contributor.supervisorBodil Stokke Olaussenen_US
dc.identifier.bibsys101989334en_US
dc.identifier.fulltextFulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/30495/1/Masteroppgavenx25x5x101x_4_.pdf


Files in this item

Appears in the following Collection

Hide metadata