Skjul metadata

dc.date.accessioned2013-03-12T12:08:22Z
dc.date.available2013-03-12T12:08:22Z
dc.date.issued2007en_US
dc.date.submitted2007-06-11en_US
dc.identifier.citationToftner, Heidi Margrete. Kunsten å merkevarebygge. Masteroppgave, University of Oslo, 2007en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10852/27684
dc.description.abstractDenne oppgaven er en analyse av TV 2s kunstvignetter. I programflateanalysen ser jeg nærmer på hvordan kunstvignetten plasseres i forhold til andre innslag som programmer, reklame og promoer. Kunstvignettenes spesielle plassering og oppgave står sentralt. Jeg diskutere også hvordan kunstvignettene skaper vitrtuelle møteplasser, og hvordan disse igjen referere til det fysiske galleriet. Disse diskusjonene leder opp mot diskusjonen av hvordan TV 2s satsning på kunstvignettene kan ha noe å si for deres helhetlige merkevarebyggingsstrategi. Her ser jeg nærmere på hvordan TV 2 som kommersiell aktør benytter seg av kunst for å styrke sin merkevareidentitet med forankring i Anne-Britt Gran og Donatella De Paolis teori om samarbeid mellom kunst og kapital. Til slutt trekkes de tråder til pågående debatter om forholdet mellom kunst og merkevarebygging.nor
dc.language.isonoben_US
dc.titleKunsten å merkevarebygge : en analyse av TV2s kunstvignetteren_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.date.updated2007-10-12en_US
dc.creator.authorToftner, Heidi Margreteen_US
dc.subject.nsiVDP::310en_US
dc.identifier.bibliographiccitationinfo:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&ctx_ver=Z39.88-2004&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:dissertation&rft.au=Toftner, Heidi Margrete&rft.title=Kunsten å merkevarebygge&rft.inst=University of Oslo&rft.date=2007&rft.degree=Masteroppgaveen_US
dc.identifier.urnURN:NBN:no-16409en_US
dc.type.documentMasteroppgaveen_US
dc.identifier.duo62188en_US
dc.contributor.supervisorEspen Ytrebergen_US
dc.identifier.bibsys071443762en_US


Tilhørende fil(er)

FilerStørrelseFormatVis

Ingen fil.

Finnes i følgende samling

Skjul metadata