Hide metadata

dc.date.accessioned2013-03-12T12:05:45Z
dc.date.available2013-03-12T12:05:45Z
dc.date.issued2001en_US
dc.date.submitted2002-10-01en_US
dc.identifier.citationVoll, Kristin. 'Nation', identity and the media. Hovedoppgave, University of Oslo, 2001en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10852/27515
dc.description.abstractHovedfokuset i denne oppgaven er på en antatt forbindelse mellom nasjon , identitet og medier, og det overordnede målet er å legge fram et forsvar for forståelsen og et motargument mot forsøk på å overforenkle temaet. Kildene til denne oppgaven er i hovedsak teorier: Teorier om nasjoner og nasjonalisme , om identitetsdannelse og om de endringsprosesser som ofte samles under begrepet globalisering . Problemstillingen som ligger til grunn for analysen av disse teoriene er hvordan en forbindelse mellom nasjon , identitet og medier bidrar til en fortsatt forestilling om nasjonale identiteter, tydeliggjort gjennom utvist lojalitet til nasjonale grupperinger. Oppgaven legger ikke fram absolutte svar på denne problemstillingen, men antyder at det er en forbindelse mellom nasjon , identitet og medier, og at denne forbindelsen både er sterkere og mer tatt for gitt enn ofte anerkjent.nor
dc.description.abstractThe focal point of this thesis is a presumed connection between nation , identity and the media, and the overarching objective is to present a defence for understanding and an argument against oversimplification. My main source of information and inspiration in this paper is theory: Theories of nations and nationalism , of identity formation and of processes of change often labelled globalisation . The core question informing the interpretation of these theories is how a connection between nation , identity and the media contributes to continued imaginings of national identities, manifested in various forms of loyalty towards national groupings. This thesis does not set out to offer hard-hitting answers to this core question, but suggests that a connection between nation , identity and the media does exist, and that it is more compelling and more taken-for-granted than often recognised.eng
dc.language.isoengen_US
dc.title'Nation', identity and the mediaen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.date.updated2003-07-04en_US
dc.creator.authorVoll, Kristinen_US
dc.subject.nsiVDP::310en_US
dc.identifier.bibliographiccitationinfo:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&ctx_ver=Z39.88-2004&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:dissertation&rft.au=Voll, Kristin&rft.title='Nation', identity and the media&rft.inst=University of Oslo&rft.date=2001&rft.degree=Hovedoppgaveen_US
dc.identifier.urnURN:NBN:no-36850
dc.type.documentHovedoppgaveen_US
dc.identifier.duo1766en_US
dc.identifier.bibsys011048484en_US


Files in this item

FilesSizeFormatView

No file.

Appears in the following Collection

Hide metadata