Hide metadata

dc.date.accessioned2013-03-12T11:59:50Z
dc.date.available2013-03-12T11:59:50Z
dc.date.issued2012en_US
dc.date.submitted2012-05-02en_US
dc.identifier.citationKøhn, Magnus. Musisering og mediering. Masteroppgave, University of Oslo, 2012en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10852/27009
dc.description.abstractDenne oppgaven tar for seg liveformatet og bedømmelsen av en fremføring som inneholder bruk av medierte elementer, i betydningen ferdig innspilt/pre-programmert innhold. Philip Auslanders bok Liveness (2008) danner utgangspunktet for en diskusjon rundt liveformatets status og verdi, og jeg diskuterer hva som skaper liveness på et generelt plan. Videre ser jeg nærmere på hva som skjer med livefølelsen når innspilte/pre-produserte elementer benyttes i fremføringen. I denne sammenheng, er den norske elektronikaartisten Lindstrøm brukt som case. Med intervju og musikkanalyse som metode, forsøker jeg å finne en følelse av liveness i en sjanger som hovedsaklig baserer sine livefremføringer på et musikalsk materiale som er spilt inn på forhånd.nor
dc.language.isonoben_US
dc.titleMusisering og mediering : Liveness i elektronisk dansemusikken_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.date.updated2013-02-19en_US
dc.creator.authorKøhn, Magnusen_US
dc.subject.nsiVDP::110en_US
dc.identifier.bibliographiccitationinfo:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&ctx_ver=Z39.88-2004&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:dissertation&rft.au=Køhn, Magnus&rft.title=Musisering og mediering&rft.inst=University of Oslo&rft.date=2012&rft.degree=Masteroppgaveen_US
dc.identifier.urnURN:NBN:no-32151en_US
dc.type.documentMasteroppgaveen_US
dc.identifier.duo157300en_US
dc.contributor.supervisorAnne Danielsenen_US
dc.identifier.bibsys130668532en_US
dc.identifier.fulltextFulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/27009/2/Kxhn_Master.pdf


Files in this item

Appears in the following Collection

Hide metadata