Abstract
Denne oppgavens tekstmateriale består av tre noveller skrevet av Raymond Carver. Hver av dem er publisert i tre ulike versjoner. Novellene ble første gang utgitt i tidsskrift i USA på begynnelsen av 1980-tallet. Deretter dukket de opp i nye versjoner i novellesamlingen What We Talk About When We Talk About Love fra 1983. Omfangsmessig var de da redusert til et minimum av den originale versjonen, i tråd med resten av samlingen, og to av dem ble publisert under en ny tittel. Denne novellesamlingens helt spesielle fortellerteknikk har ofte blitt betegnet som minimalistisk . Senere publiserte Carver en tredje verson av de tre novellene. Denne versjonen innebærer en tilbakevending i retning av førsteutgavene.
Oppgavens prosjekt er todelt. For det første vil den gi en tekstkritisk analyse av de tre novellene. For det annet søker den å gi en beskrivelse av hvordan begrepet minimalisme representerer noe mer enn bare knapphet på detaljer når det blir brukt om litteratur. På denne bakgrunn søker den å utforske de fortolkningsmessige implikasjoner av Carvers dobbeltbevegelse: Til og fra minimalismen som litterært uttrykk.