Hide metadata

dc.date.accessioned2013-03-12T11:44:46Z
dc.date.available2013-03-12T11:44:46Z
dc.date.issued2012en_US
dc.date.submitted2012-02-07en_US
dc.identifier.citationGranaas, Hannah. ¿Un acento español?. Masteroppgave, University of Oslo, 2012en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10852/25818
dc.description.abstract"Spansk aksent? En kontrastiv analyse av norsk og spansk fonologi" Hvordan påvirker spansk fonologi spansktalendes uttale av norsk? Gjennom en gjennomgang av norsk og spansk fonologi belyser oppgaven forskjellene mellom de to språkene. Det er transkribert oppgaver av spansktalende informanter som leser en norsk tekst og norske ord, og disse analyseres i oppgaven. Viktige forskjeller mellom norsk og spansk fonologi inkluderer distinksjonen mellom lange og korte vokaler på norsk, distinksjonen mellom b- og v-lyden, samt stavelsestrukturer. Flere av informantene har problemer med disse aspektene av norsk fonologi. Jeg håper denne oppgaven kan være nyttig både for spansktalende som vil lære seg norsk eller forbedre sin norsk, og for norsklærere og andre som underviser i norsk for fremmedspråklige. Det å forstå forskjellene mellom elevens morsmåls fonologi og norsk fonologi er avgjørende for å kunne fokusere på de spesifikke problemområdene ved norsk fonologi for eleven.nor
dc.description.abstract"A Spanish accent? A contrastive analysis of the phonological systems of Norwegian and Spanish" What influence does Spanish phonology have on Spanish speakers' pronunciation of Norwegian? Through examining the phonologies of Norwegian and Spanish, this thesis illuminates the differences between the two languages. Important differences between Norwegian phonology and Spanish phonology include the distinction between long and short vowels in Norwegian, the distinction between the consonants b and v, as well as syllable structures. Several of the informants have problems with these aspects of Norwegian phonology. I hope this thesis will come handy both to Spanish speakers who want to learn Norwegian or improve their Norwegian, as well as to Norwegian teachers and others who teach Norwegian to non-native speakers. Understanding the differences between the phonology of the first language of the student and Norwegian phonology is crucial in order to focus on the specific needs of the student regarding Norwegian phonology.eng
dc.language.isospaen_US
dc.title¿Un acento español? : Análisis contrastivo de la fonología del noruego y del españolen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.date.updated2012-10-17en_US
dc.creator.authorGranaas, Hannahen_US
dc.subject.nsiVDP::026en_US
dc.identifier.bibliographiccitationinfo:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&ctx_ver=Z39.88-2004&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:dissertation&rft.au=Granaas, Hannah&rft.title=¿Un acento español?&rft.inst=University of Oslo&rft.date=2012&rft.degree=Masteroppgaveen_US
dc.identifier.urnURN:NBN:no-30912en_US
dc.type.documentMasteroppgaveen_US
dc.identifier.duo150915en_US
dc.contributor.supervisorMaximino Jesus Rufino Ruiz og Rolf Theilen_US
dc.identifier.bibsys122954424en_US
dc.identifier.fulltextFulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/25818/2/masteroppgaveHannahGranaas.pdf


Files in this item

Appears in the following Collection

Hide metadata