Hide metadata

dc.date.accessioned2013-03-12T11:33:26Z
dc.date.issued2001en_US
dc.date.submitted2002-10-01en_US
dc.identifier.citationNorendal, Signy. Kjent og ukjent i djevelsk estetikk. Hovedoppgave, University of Oslo, 2001en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10852/24625
dc.description.abstractOppgåva omhandlar monumentale helvetesframstillinger i Toscana og omegn, frå ca. 1260 til ca. 1393. Hovudverka er helvetesframstillingane i følgjande kunstverk: ·mosaikken i Baptisteriet i Firenze, truleg av Coppo di Marcovaldo, frå 1270-90 ·fire preikestolar, i Pisa, Siena og Pistoia, av Nicola og Giovanni Pisano, frå 1260-1310/11 ·freskane i Arenakapellet i Padova, av Giotto, frå ca. 1305 ·fasaden på domkyrkja i Orvieto, av Lorenzo Maitani, frå ca. 1310-30 ·freskosyklusen i Camposanto i Pisa av Bounamico Buffalmacco, frå ca. 1330 ·freskosyklusen i Sta. Croce i Firenze av Andrea di Cione, frå ca. 1345 ·freskane i Strozzikapellet i Santa Maria Novella i Firenze av Nardo di Cione, frå ca. 1351-57 ·freskane i Det spanske kapellet til Santa Maria Novella i Firenze av Andrea Bonaiuti da Firenze, frå ca. 1366-68 ·freskane i Collegiata i Sat Gimignano av Taddeo di Bartolo, frå ca. 1393, 1408 eller 1413 Kunstverka oppfattast i oppgåva som uttrykk for ei førestillingsverd, og dei enkelte motiva som uttrykk for eit sett av førestillingar. For å forstå desse førestillingane utførast ikonografiske studier av verka. Verka som heilskap, samt dei enkelte motiva, vert sett i relasjon til relevante tidlegare kunstverk, og til eit utval litterært, teologisk og historisk materiale. Oppgåvas første del er ein presentasjon av verka og dei litterære, visuelle og historiske kjeldene. Første kapittel er innleiinga. I kapittel 2 gjer eg greie for bakgrunnsmaterialet. I kapittel 3 gjev eg ei skildring av dei presenterte kunstverka. Del II er analyse- og tolkingsdelen, som byrjar med kapittel 4 der dei ulike motiva i verka analyserast og tolkast. I kapittel 5 legg eg vekt på verkas plass i eit religiøst system. Her samlast trådane, med tanke på å komme nærare ei forståing av verka sett som historiske, og kulturelt betinga fenomen. Kapittel 6 er konkluderande/ oppsummerande kommentarar.nor
dc.language.isonnoen_US
dc.titleKjent og ukjent i djevelsk estetikk : ei studie av sentrale monumentale helvetesframstillingar i Toscana og omegn, ca. 1260 – ca. 1400: Ikonografien i høgmellomalderens infernalske førestillingsverden_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.date.updated2006-11-24en_US
dc.creator.authorNorendal, Signyen_US
dc.subject.nsiVDP::120en_US
dc.identifier.bibliographiccitationinfo:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&ctx_ver=Z39.88-2004&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:dissertation&rft.au=Norendal, Signy&rft.title=Kjent og ukjent i djevelsk estetikk&rft.inst=University of Oslo&rft.date=2001&rft.degree=Hovedoppgaveen_US
dc.identifier.urnURN:NBN:no-13697en_US
dc.type.documentHovedoppgaveen_US
dc.identifier.duo3504en_US
dc.identifier.bibsys02034175xen_US


Files in this item

FilesSizeFormatView

No file.

Appears in the following Collection

Hide metadata