Finn publiseringsdato
Viser treff 41-60 av 1603
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2004)ABSTRACT Timely detection and prevention of reading difficulties has been a significant point of interest for researchers for a long time. The insufficient body of research within this field in Bosnia and Herzegovina is ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2004)Abstract Access to Education and Training has become one of the rapidly increasing demands in many countries of the world and Namibia is no exception. As a developing young Nation, it has realised that the provision of ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2004)Abstract The study was carried out in an attempt to investigate how different aspects of reading materials developed for children could be used to arouse enjoyment in reading. This is in a bid to motivate children to read ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2004)SAMMENDRAG Tittel Oppgavens tema er hvordan innføring og bruk av informasjons og kommunikasjonsteknologi (IKT) benyttes i skolen. Oppgaven belyser hvordan IKT undervisningen foregår i grunnskolen, og hva som er lærernes ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2004)Abstract This survey study was a descriptive and explanatory of the knowledge, experience, opinions and feelings of some parent of younger children with hearing or visual impairment aged 4 12 years old. It was conducted ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2004)Abstract The school from the very beginning until the mid of 19th century has been a sort of media for cherishing exclusiveness, separation and discrimination of women, poor, disabled , chronically sick etc. Through the ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2004)Abstract The objective of the study is to find how parents of children with special needs of pre-school age and educational assessment teachers collaborate and challenges faced in the educational assessment process in a ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2004)Abstract Assessing phonological awareness of school beginners: A study in a primary one class in Kampala,Uganda This study was conducted in Kampala, the capital city of Uganda. The main focus of the study was to assess ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2004)Abstract Interaction is the road to learning and development. It involves what people do to influence each other s behaviour for better or for worse, and is therefore a central issue in the classroom situation. The study ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2004)Sammendrag Tittel: Hesten et hensiktsmessig spesialpedagogisk tiltak for barn og unge med AD/HD? Bakgrunn og formål: Barn og unge med AD/HD er en gruppe hvor det erfaringsmessig kan synes som om de ofte mislykkes i det ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2004)Sammendrag: Foreldresamarbeid på Steinerskolen i Vestfold Opplevelse av kontakten skole-hjem hos foreldre til barn med tilleggsressurs sammenliknet med foreldrene forøvrig. Foreldre til barn med tilleggsressurs gir ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2004)Abstract This study has its focus on children s thoughts about inclusion in ordinary schools in Uganda. The study replicated one central part in the government study, Ministry of Education and Sports (2002). Uganda started ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2004)Sammendrag Forebyggende barnevern og tverrfaglig samarbeid i Bydel Sagene Torshov . Bakgrunn og formål Denne hovedfagsoppgaven dreier seg om forebyggende barnevern og organiseringen av tverrfaglig barne- og ungdomsarbeid ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2004)Sammendrag: Effekt av Metafon Bakgrunn: Det understrekes stadig at det er behov for mer kunnskap om virkningen og nytteverdien av logopediske tiltak. Fonologiske vansker er blant de hyppigst forekommende kommunikasjonsvanskene ...
-
Tolærersystemet 20 år senere : en replikasjon av et prosjekt om tolærersystemet gjennomført i 1982 (Master thesis / Hovedoppgave, 2004)Sammendrag 1. Tittel Tolærersystemet 20 år senere. En replikasjon av et prosjekt om tolærersystemet gjennomført i 1982. 2. Bakgrunn og formål Bakgrunnen for valg av tema har vært en alltid tilstedeværende interesse for ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2004)Bakgrunn og formål Formålet med denne undersøkelsen var å fremheve ulike tiltak som har som mål å redusere utagerende adferd, og hvordan førskolelærere vurderer effekten av disse. For å belyse problemstillingen og finne ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2004)Sammendrag 1. Tittel. Elevsamtalen som kartleggingsverktøy. Utvikling og utprøving av elevsamtalen som kartleggingsverktøy for skolebarn med spesifikke språkvansker 2. Bakgrunn og formål. Barn med spesifikke språkvansker ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2004)SAMMENDRAG Tema for oppgaven: Ungdom, rusmidler og skole . Undersøkelsens formål var å undersøke hvordan ungdom som har/har hatt et rusproblem opplever å bli møtt av skolen, og hvordan skolen eventuelt grep tak i denne ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2004)SAMMENDRAG Jeg har kalt oppgaven min Nonverbale lærevansker i skolen. Tiltak på individnivå. Det finnes ingen konsensus om innholdet i begrepet nonverbale lærevansker. Resultater av manglende enighet er at begrepet ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2004)Sammendrag Bakgrunn og formål: Mange års forskning har slått fast at barns språklige bevissthet danner et viktig grunnlag for lese- og skriveutviklingen. Med innføringen av Reform 97 fikk man i 1. klasse en god mulighet ...