Hide metadata

dc.date.accessioned2013-03-12T11:15:27Z
dc.date.available2013-03-12T11:15:27Z
dc.date.issued2011en_US
dc.date.submitted2011-12-29en_US
dc.identifier.citationKleiva, Ingjerd. Konservering av 1700-talsmåleriet Jomfru Marias oppdragelse . Masteroppgave, University of Oslo, 2011en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10852/23805
dc.description.abstractDette masterprosjektet omhandlar undersøking og behandling av lerretsmåleriet Jomfru Marias oppdragelse. Måleriet blei kjøpt av dei noverande eigarane i januar 2010 ved Stockholms Auktionsverk, og var ein del av auksjonen etter oberstløytnant Gunnar M. Rosenquist (1913-2009) av Åkershult (adelsvapen.com). Når måleriet Jomfru Marias oppdragelse kom til studentatelieret i Fredriksgate 3, var det svært nedbrote og prega av tidlegare behandlingar. Hovudmålsettinga med dette prosjektet var å behandle måleriet på ein god måte og med best eigna materiale, basert på analysar og identifikasjon av både originalt og sekundært materiale. I tillegg var det ei målsetting å kunne datere måleriet, finne informasjon om måleriets proveniens og å plassere dei tidlegare behandlingane i ein kronologisk rekkefølge. Det blei tidleg klart at måleriet var måla etter eit kopparstikk av Schelte A. Bolswert. Kopparstikket var laga etter eit måleri av Rubens. Ut frå analysar av grundering og originale fargelag, blei måleriet truleg utført på 1700-talet. Sidan SEM-EDS-analysar viste at det hadde blitt nytta prøysserblå i originale fargelag, kunne måleriet daterast til etter 1720. Det var ikkje mogleg å stadfeste proveniens. Behandlingane som blei utførte i løpet av dette prosjektet kan i stor grad knyttast til skader som skuldast tidlegare behandlingar. Det var tydeleg at måleriet tidlegare hadde gjennomgått fleire store behandlingar, og det blei foreslått at desse har blitt utført på fem ulike tidspunkt. To av behandlingane kunne plasserast i tid basert på identifikasjon av koboltblå, ultramarin og titankvit som hadde blitt nytta i sekundære målingslag. Som vedlegg til denne oppgåva finst fotodokumentasjon av måleriet før og etter behandling og resultat frå ulike analysar (XRF, SEM-EDS, FTIR).nor
dc.description.abstractThis Master’s Thesis concerns itself with the examination and conservation of the painting The Education of The Blessed Virgin (Jomfru Marias oppdragelse). The painting was purchased in January 2010 at Stockholms Auktionsverk and was part of an auction following the death of Lieutenant Colonel Gunnar M. Rosenquist (1913-2003) of Åkershult (adelsvapen.com). When The Education of The Blessed Virgin arrived at the student atelier it was worn down and greatly affected by previous conservation treatments. Through analysis and identification of both original and secondary materials, the main goal of the project was to conserve the painting successfully using the most fitting materials. The project also aimed to find information about the provenance of the painting and place the earlier treatments in chronological order, in addition to dating the origins of the painting in question. Early in the research the painting was discovered to have been painted after a copperplate engraving by Schelte A. Bolswert. The copperplate engraving was modelled after a painting by Rubens. Through analysing the ground and original layers of paint, it was concluded that it was most likely painted in the 18th century. As an SEM-EDS analysis revealed that Prussian Blue had been utilised in the original layers of paint, one could conclude the painting dated back to earliest 1720. It was, however, not possible to establish the provenance of The Education of The Blessed Virgin. The conservation treatments which were carried out during this project were to a great extent related to damages caused by previous treatments. The thesis proposes that the painting has undergone several treatments at five different points in time. The time in question for two of the different treatments could be established due to the identification of cobalt blue, ultramarine and titanium white as colours being used in secondary layers of paint. Attached to the thesis is documentation of the painting prior to and after treatment, as well as, the results of different analyses (XRF, SEM-EDS and FTIR).eng
dc.language.isonnoen_US
dc.titleKonservering av 1700-talsmåleriet Jomfru Marias oppdragelseen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.date.updated2012-09-06en_US
dc.creator.authorKleiva, Ingjerden_US
dc.subject.nsiVDP::124en_US
dc.identifier.bibliographiccitationinfo:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&ctx_ver=Z39.88-2004&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:dissertation&rft.au=Kleiva, Ingjerd&rft.title=Konservering av 1700-talsmåleriet Jomfru Marias oppdragelse &rft.inst=University of Oslo&rft.date=2011&rft.degree=Masteroppgaveen_US
dc.identifier.urnURN:NBN:no-30765en_US
dc.type.documentMasteroppgaveen_US
dc.identifier.duo148055en_US
dc.contributor.supervisorTine Frøysakeren_US
dc.identifier.bibsys122573536en_US
dc.identifier.fulltextFulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/23805/4/comp-NY_Kleiva.pdf


Files in this item

Appears in the following Collection

Hide metadata