Finn tittel
Viser treff 707-726 av 2442
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)1.PROBLEMOMRÅDE OG PROBLEMSTILLING Tema for denne teksten er formativ vurdering og motivasjon. Norske politiske dokumenter legger opp til en intensjon om en formativ vurdering som skal fremme motivasjon og læring. På tross ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2015)The motivating forces of directing this thesis are: the strong position of curriculum resources for teachers planning and practice as well as curriculum design matters for classroom instruction and pupils learning outcomes; ...
-
(Journal article / Tidsskriftartikkel / SubmittedVersion, 2018)
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)This research study investigated the students’ and teachers’ perspectives on using the portfolio assessment, which is a new practice in the context of this research study. In China-Mainland, timed-essay exam has been used ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)Sammendrag Tittel Formidling av nyheter til barn. Konstruksjoner av barndom og barnet som TV-seer i NRK-Supernytt. Problemområde og problemstilling Den medieverden barn vokser opp i dag er preget av tilgang på mye ...
-
(Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2018)I 2016 gjorde kunnskapsdepartementet akkompagnert av noen av de ledende forskerne på feltet store steg i form av å utvikle en forståelse for elevgruppen i Norge og forslag til spesifikke tiltak (NOU: 2016:14), som retter ...
-
Forståelse forekommer ikke i et vakuum: Pragmatiske-leseferdigheters betydning for leseforståelsen (Master thesis / Masteroppgave, 2016)
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2021)Problemområde: Hensikten med denne studien er å undersøke hvordan lærere forebygger og reduserer forstyrrende atferd i sine klasserom i lys av prinsippene for klasseledelse, definert i Classroom Assessment Scoring System ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2006)Oppgaven er delt inn i tre deler. Første del tar for seg oppgavens teoretiske og metodiske aspekter. Da diskursanalyse er å anse som en ”pakkeløsning” går dette over i hverandre (Jørgensen og Phillips 1999:12). Andre del ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)Tema, bakgrunn og problemstilling Tema for oppgaven er veiledning av fosterhjem i et tilknytningsteoretisk perspektiv. Bakgrunnen for valg av tema knytter seg til forfatterens erfaring fra praksisfeltet innenfor den kommunale ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)The discussion of formal and informal learning has lead to the question of what type of learning should be prioritised for employees in organisations today. The objective of this study is to examine the different ways and ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2014)
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2005)Sammendrag PROBLEMOMRÅDE: Denne oppgaven handler om ledelse og motivasjon i forbindelse med et internt lederutviklingsprogram for ledere i en større norsk industribedrift. Oppgaven diskuterer perspektiver på ledelse med ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2017)
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2015)Denne masteroppgaven omhandler enslige afghanske flyktningungdommers møte med den norske skolen. Masteroppgaven undersøker hvordan flyktningungdommene opplever skolehverdagen med hensyn til både faglig utvikling og psykososial ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)SAMMENDRAG Formålet med studien er å undersøke hvordan lærlinger selv opplever møte med arbeidslivet. Det er også en målsetning å få en større innsikt i hvordan lærlinger opplever overgangen fra skole til bedrift i forhold ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2020)Formålet med denne oppgaven har vært å se på hvordan Overordnet del (LK20) fremstår som et overordnet læreplandokument, og belyse hvordan det overordnede læreplandokumentet har endret seg fra Kunnskapsløftet (LK06) til ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2018)
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2019)Tema og området Denne masteroppgaven baserer seg på teorier omkring lærende organisasjoner med et kritisk perspektiv. Peter M. Senge er den mest sentrale teoretikeren gjennom oppgaven, med sin modell sentrert rundt fem ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2019)Studien «Fra skole til universitet – fra elev til student» undersøker hvordan overgangen fra videregående skole til universitetet oppleves for førsteårsstudentene og ser på hva universitetet kan gjøre for å tilrettelegge ...