Hide metadata

dc.date.accessioned2013-03-12T11:10:17Z
dc.date.available2013-03-12T11:10:17Z
dc.date.issued2004en_US
dc.date.submitted2004-10-20en_US
dc.identifier.citationKirknes, Knut. Reell handel - ikke sirkus . Hovedoppgave, University of Oslo, 2004en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10852/23438
dc.description.abstractOppgaven tar for seg forbrukersamvirkets ”blå-hvite varer”, som ble lansert i 1980 som et ideologisk standpunkt mot overdreven bruk av reklame og destruktiv tilbudsvirksomhet i handelen. Kooperasjonen ville med dette prosjektet fremstå som et alternativ til den private handelen, og markere seg sterkere som en forbrukerorganisasjon. Oppgaven beskriver videre hvordan forbrukersamvirket tilpasset seg en tilspisset konkurransesituasjon i detaljhandelen i 1980-årene. Det er særlig lagt vekt på hvordan de blå-hvite varene mistet sin profil som forbrukerpolitisk markør, ved en ideologisk og praktisk tilnærming mellom kooperasjonen og den private handelen. Dette førte til at de blå-hvite varene forsvant fra butikkene i begynnelsen av 1990-årene.nor
dc.language.isonoben_US
dc.titleReell handel - ikke sirkus : Samvirkelagenes blå-hvite varer 1980-1994en_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.date.updated2006-01-04en_US
dc.creator.authorKirknes, Knuten_US
dc.subject.nsiVDP::070en_US
dc.identifier.bibliographiccitationinfo:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&ctx_ver=Z39.88-2004&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:dissertation&rft.au=Kirknes, Knut&rft.title=Reell handel - ikke sirkus &rft.inst=University of Oslo&rft.date=2004&rft.degree=Hovedoppgaveen_US
dc.identifier.urnURN:NBN:no-10456en_US
dc.type.documentHovedoppgaveen_US
dc.identifier.duo21519en_US
dc.contributor.supervisorEven Langeen_US
dc.identifier.bibsys050870335en_US
dc.identifier.fulltextFulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/23438/1/Hovedoppgave_Knut_Kirknes.pdf


Files in this item

Appears in the following Collection

Hide metadata