Hide metadata

dc.date.accessioned2013-03-12T10:57:12Z
dc.date.available2013-03-12T10:57:12Z
dc.date.issued2003en_US
dc.date.submitted2003-04-11en_US
dc.identifier.citationWennberg, Sarah Kristine. FARE FOR FORVEKSLING. Spesialoppgave, University of Oslo, 2003en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10852/22448
dc.description.abstractVaremerkerett. Forvekselbarhet. Særlig om kjennetegnslikhet. Oppgaven tar opp problemstillingen om når to varemerker er "egnet til å forveksles" med hverandre etter varemerkeloven §§ 4, 6 og 14 nr. 6. Norge er gjennom EØS-avtalen bundet av EUs Varemerkedirektiv, og den skjønnsmessige vurderingen styres derfor i stor grad av retningslinjer fra EF-domstolen. Når man skal ta stilling til om to varemerker er forvekselbare, må det foretas en sammenlikning, der man tar utgangspunkt i gjennomsnittsforbrukerens oppfatning av merkene. Man skal ta hensyn til samspillet mellom vareslagslikhet og kjennetegnslikhet. Ved bedømmelsen av kjennetegnslikheten, er det helhetsinntrykket som fester seg i bevisstheten som er avgjørende. Både synsbildet, lydbildet og forestillingsbildet kan påvirke totalinntrykket.nor
dc.language.isonoben_US
dc.titleFARE FOR FORVEKSLING : Om vurderingen av likheten mellom varemerkeren_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.date.updated2003-08-07en_US
dc.creator.authorWennberg, Sarah Kristineen_US
dc.subject.nsiVDP::340en_US
dc.identifier.bibliographiccitationinfo:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&ctx_ver=Z39.88-2004&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:dissertation&rft.au=Wennberg, Sarah Kristine&rft.title=FARE FOR FORVEKSLING&rft.inst=University of Oslo&rft.date=2003&rft.degree=Spesialoppgaveen_US
dc.identifier.urnURN:NBN:no-36197
dc.type.documentSpesialoppgaveen_US
dc.identifier.duo9933en_US
dc.contributor.supervisorProfessor dr. juris Are Stenviken_US
dc.identifier.fulltextFulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/22448/2/Farexforxforveksling.pdf


Files in this item

Appears in the following Collection

Hide metadata