Hide metadata

dc.date.accessioned2013-03-12T10:15:18Z
dc.date.available2013-03-12T10:15:18Z
dc.date.issued2010en_US
dc.date.submitted2010-11-24en_US
dc.identifier.citationNorstrøm, Torkil. Slagord som varemerke. Masteroppgave, University of Oslo, 2010en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10852/19111
dc.description.abstractOppgaven ser på særpregsvurderingen for salgsfremmende slagord på varemerkerettens område. Problemet som oppgaven tar for seg er hvordan man forholder seg til at hovedfunksjonen til slagord ikke alltid er å være varemerke. Hovedfunksjonen til slagord er ofte å drive reklame for et produkt. Dette kan føre til at omsetningskretsen ikke oppfatter slagordet som et varemerke, men kun som reklame. Spørsmålet er hvordan denne hovedfunksjon skal vektlegges i vurderingen av om slagordet har særpreg, og om dette kan føre til registreringsnektelse.nor
dc.language.isonoben_US
dc.titleSlagord som varemerkeen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.date.updated2011-03-18en_US
dc.creator.authorNorstrøm, Torkilen_US
dc.subject.nsiVDP::340en_US
dc.identifier.bibliographiccitationinfo:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&ctx_ver=Z39.88-2004&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:dissertation&rft.au=Norstrøm, Torkil&rft.title=Slagord som varemerke&rft.inst=University of Oslo&rft.date=2010&rft.degree=Masteroppgaveen_US
dc.identifier.urnURN:NBN:no-27502en_US
dc.type.documentMasteroppgaveen_US
dc.identifier.duo108706en_US
dc.contributor.supervisorÅsmund Pettersen Øvsthusen_US
dc.identifier.fulltextFulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/19111/2/108706.pdf


Files in this item

Appears in the following Collection

Hide metadata