Browsing Institutt for medier og kommunikasjon by Title
Now showing items 1496-1515 of 1588
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)Denne oppgaven undersøker hvordan og hvorfor norske politikere bruker sosiale medier. Det gjør jeg gjennom en analyse av politikeres Twitter-meldinger fra stortingsvalgkampen 2009. Jeg har også intervjuet to av politikerne ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2019)Kan man påvirke fortellinger i dataspill? Denne masteroppgaven handler om valg og konsekvenser innen historiebaserte dataspill. Oppgavens problemstillingen fokuserer på hvilken funksjon valgene har, og i hvilken grad valgene ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2008)De siste årene har vi vært vitne til en stadig økende bruk av Internett til politiske formål, og i det norske 2007-valget var bruken av blogg og video mer omfattende enn tidligere. Men hva innebærer egentlig disse nye ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2010)Denne oppgaven ser nærmere på bruken av selvhevdelse og angrep på motdebattant i norske fjernsynssendte valgdebatter. Jeg vil også se nærmere på den retoriske virkemiddelbruken i selvhevdelse og angrep på motdebattant. Jeg ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2010)Avhandlinga avdekkjer kva politiske tema, parti og vinklingar som prega den politiske journalistikken i NRK- og TV 2-nyheitene i stortingsvalkampen 2009. Journalistiske prioriteringar i valkampen få vesentlege konsekvensar ...
-
(Doctoral thesis / Doktoravhandling, 2020)This dissertation examines how local news organizations aim to create and capture value in their two-sided market, how audiences perceive the value of the local newspaper product, and how these dynamics of supply and demand ...
-
(Doctoral thesis / Doktoravhandling, 2005)The dissertation explores the social value of public libraries by eliciting this value among a random sample of citizens in Norway. Methods for non-market valuation, developed in economics, are found to add to the ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2023)This thesis explores the conditions under which low-wage employees are expected to work as brand ambassadors for their organisations. The practice of brand ambassadorship is contextualised in our digital age, where social ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)Er det grafiske brukergrensesnittet i Dreamweaver intuitivt? I oppgaven argumenterer jeg for at intuitivitetsidealet, slik Apple uttrykker det gjennom sine retningslinjer, ikke lar seg realisere på grunn av det innholdet ...
-
(Master thesis / Hovedoppgave, 2004)Sammendrag Denne hovedoppgaven har hatt følgende problemstilling: Hvordan kan man begrepsmessig forklare en filmfestival som fenomen? Og: Hvordan benytter norsk filmsektor seg av internasjonale filmfestivaler, og hvilke ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)Angrepene i Regjeringskvartalet og på Utøya den 22. juli 2011 førte til nasjonal sorg, men i de etterfølgende ukene skapte hendelsene også en følelse av samhold i den norske befolkningen. Flere konserter og minneseremonier ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)Oppgaven tar utgangspunkt i en empirisk case-studie av Likebra-prosjektet i Fredriksstad Blad. Prosjektet ble startet opp 18. januar 2010, og hadde som målsetting å likestille nett- og papiravisen. De tidligere separate ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)Denne oppgaven er en praktisk masteroppgave i medievitenskap. Dens formål er å finne ut hvordan virksomheter kan påvirke og overtale sine omgivelser ved å kommunisere gjennom levende bilder. Oppgaven knytter teori rundt ...
-
(Journal article / Tidsskriftartikkel / PublishedVersion; Peer reviewed, 2005)
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2013)6. juli 2010 gikk en gruppe avviste asylsøkere til opprør mot norsk asylpolitikk, ved å sette fyr på Lier ventemottak. Asylsøkerne var frustrerte over leveforholdene ved mottaket, og reagerte med vold, hærverk og ildspåsettelse. ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2011)Dette er en studie av Aftenpostens, Klassekampens og Dagsavisens utenriksdekning høsten 2010. Oppgaven søker, ved å studere utenriksseksjonenes produsenter og kildebruk, å kartlegge i hvilken grad avisene har en selvstendig ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2008)Udifferensierte og negative stereotypiske bilder har gjennom tidene preget vestlige fremstillinger av det afrikanske kontinentet i stor grad. Dessuten er det sjelden at representanter fra den afrikanske befolkningen får ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)Denne oppgaven argumenterer for at allmennkringkasterne har en klar rolle å spille når det gjelder å tegne vårt verdensbilde. Oppgaven analyserer og sammenligner programmer om andre land enn hjemlandet, som sendes utenom ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2012)Denne oppgaven ser på sammenhengen mellom kommunikasjon som virkemiddel og måloppnåelse, uttrykt i økonomisk verdi, i et organisatorisk endringsprosjekt. Case-studie som metode passer godt siden kommunikasjon er kontekstavhengig. ...
-
(Master thesis / Masteroppgave, 2009)De fleste flerkulturelle journalistene som er intervjuet i denne undersøkelsen mener at deres kulturelle eller etniske bakgrunn innebærer en kompetanse som er verdifull i yrkesutøvelsen, blant annet fordi den gir dem tillit ...