Hide metadata

dc.date.accessioned2013-03-12T09:45:29Z
dc.date.available2013-03-12T09:45:29Z
dc.date.issued2005en_US
dc.date.submitted2005-01-12en_US
dc.identifier.citationHansen, Mariann Botten. "Vi er jo alle damer!". Hovedoppgave, University of Oslo, 2005en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10852/16331
dc.description.abstractEt hovedanliggende i denne oppgaven er å få kjennskap til norsk integreringspraksis og hvordan dette kommer til uttrykk på praksisfeltet; et norskopplæringssenter for innvandrerkvinner. Metodisk innfallsvinkel har vært å følge ansatte og kursdeltakere gjennom et undervisningsår, og således baseres denne oppgaven på samhandlingsdata. Ut fra dette analyseres utfordringer, dilemmaer og mestringsstrategier som erfares i integreringsarbeid og deltakelse. I analysen benyttes teorier omkring majoritetsminoritetrelasjoner, språk, organisasjon og kjønn. Oppgavens hovedbudskap er at integrering i Norge bør få et sterkere fokus på mangfold av feminine integreringstiltak deriblant praktisk norskopplæring.nor
dc.language.isonoben_US
dc.subjectNorsk integreringspraksisen_US
dc.title"Vi er jo alle damer!" : et studie av norskkurs for innvandrerkvinner i Oslo : om utfordringer, dilemmaer og mestringsstrategier i norsk integreringen_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.date.updated2005-03-16en_US
dc.creator.authorHansen, Mariann Bottenen_US
dc.subject.nsiVDP::250en_US
dc.identifier.bibliographiccitationinfo:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&ctx_ver=Z39.88-2004&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:dissertation&rft.au=Hansen, Mariann Botten&rft.title="Vi er jo alle damer!"&rft.inst=University of Oslo&rft.date=2005&rft.degree=Hovedoppgaveen_US
dc.identifier.urnURN:NBN:no-10338en_US
dc.type.documentHovedoppgaveen_US
dc.identifier.duo23858en_US
dc.identifier.bibsys050186272en_US


Files in this item

FilesSizeFormatView

No file.

Appears in the following Collection

Hide metadata