Hide metadata

dc.date.accessioned2013-03-12T09:37:03Z
dc.date.available2013-03-12T09:37:03Z
dc.date.issued2008en_US
dc.date.submitted2008-09-18en_US
dc.identifier.citationHallvik, Jørgen. Skoleprestasjoner i grunnskolen blant 2.5 generasjonselever. Masteroppgave, University of Oslo, 2008en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10852/15814
dc.description.abstractI denne oppgaven utforskes det hvorledes elever med en ikke-vestlig utenlandsfødt og en norskfødt forelder, presterer i grunnskolen. Denne gruppen elever, som her benevnes som 2.5 generasjonselever, er i norsk sammenheng, svært lite utforsket. Med registerdata som jeg har fått tilgang til gjennom prosjektet "Educational Careers:Attainment, Qualification and Transition to work" ved institutt for sosiologi og samfunnsgeografi, finner jeg i denne oppgaven at 2.5 generasjonselevene sett under ett, presterer litt svakere enn majoritetselever, men noe bedre enn etterkommerelever.nor
dc.language.isonoben_US
dc.titleSkoleprestasjoner i grunnskolen blant 2.5 generasjonselever : - En kvantitativ studie av elever med en ikke-vestlig utenlandsfødt og en norskfødt forelder.en_US
dc.typeMaster thesisen_US
dc.date.updated2009-04-22en_US
dc.creator.authorHallvik, Jørgenen_US
dc.subject.nsiVDP::220en_US
dc.identifier.bibliographiccitationinfo:ofi/fmt:kev:mtx:ctx&ctx_ver=Z39.88-2004&rft_val_fmt=info:ofi/fmt:kev:mtx:dissertation&rft.au=Hallvik, Jørgen&rft.title=Skoleprestasjoner i grunnskolen blant 2.5 generasjonselever&rft.inst=University of Oslo&rft.date=2008&rft.degree=Masteroppgaveen_US
dc.identifier.urnURN:NBN:no-20755en_US
dc.type.documentMasteroppgaveen_US
dc.identifier.duo84771en_US
dc.contributor.supervisorIdunn Brekke, Gunn Birkelunden_US
dc.identifier.bibsys092134173en_US
dc.identifier.fulltextFulltext https://www.duo.uio.no/bitstream/handle/10852/15814/1/Hallvik.pdf


Files in this item

Appears in the following Collection

Hide metadata