Hide metadata

dc.contributor.authorHansen, Emilie Næss
dc.date.accessioned2024-02-16T00:30:09Z
dc.date.available2024-02-16T00:30:09Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationHansen, Emilie Næss. Dagligvarer på nett i Norge. Master thesis, University of Oslo, 2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10852/108118
dc.description.abstractJeg analyserer hvilken effekt den fremtidige utviklingen til nettaktøren Oda vil ha på konkurransesituasjonen i det norske dagligvaremarkedet. Etter å ha mislyktes med utenlandslansering, er Oda nå mer målrettet mot å bli stabile og oppnå lønnsomhet i det norske markedet for å kunne fortsette som en frittstående dagligvareaktør. Med bruk av litteratur-, scenario- og samfunnsøkonomisk analyse diskuterer jeg den økonomiske situasjonen til Oda, fenomenet netthandel av dagligvarer, samt dynamikken og konkurransesituasjonen i det norske dagligvaremarkedet. Jeg konkluderer med at reaksjonen fra de andre aktørene fungerer både positivt og negativt, og vil derfor ikke ha en betydelig effekt på Oda som en ny aktør i lavpriskonkurransen i dagligvaremarkedet. En voksende interesse for netthandel av dagligvare blant forbrukere bidrar til økt betalingsvillighet, som er essensielt for økt omsetning og utnyttelse av stordriftsfordeler. Dette, sammen med støtte fra investorer, vil muliggjøre veksten og en fremtidig lønnsomhet for Oda.nob
dc.language.isonob
dc.subject
dc.titleDagligvarer på nett i Norgenob
dc.typeMaster thesis
dc.date.updated2024-02-16T00:30:09Z
dc.creator.authorHansen, Emilie Næss
dc.type.documentMasteroppgave


Files in this item

Appears in the following Collection

Hide metadata