dc.contributor.author | Eliassen, Veslemøy | |
dc.date.accessioned | 2024-02-08T00:30:21Z | |
dc.date.available | 2024-02-08T00:30:21Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Eliassen, Veslemøy. Ledelse og elevers faglige trivsel. Et innblikk i lederpraksiser i skoler der elevene oppgir høy grad av faglig trivsel. Master thesis, University of Oslo, 2023 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10852/107686 | |
dc.description.abstract | Denne studien er en kvalitativ studie av fire skoleledere på tre caseskoler som er plukket ut fordi skolene har en høyere skåre på elevers faglige trivsel enn landsgjennomsnittet vist i resultater fra en kommunal undersøkelse. I masterprosjektet har jeg forsket på hvordan skoleledere oppfatter skoleledelse i tilknytning det profesjonelle læringsfellesskapet, og hvilke praksiser som kan identifisere disse oppfatningene. Studien har hatt som mål å bidra med økt kunnskap om skoleledelse i skoler der elever rapporterer høy grad av faglig trivsel samt eventuelt å identifisere hva som karakteriserer ledelse og profesjonelle læringsfellesskap i disse skolene. | nob |
dc.language.iso | nob | |
dc.subject | profesjonsfellesskap | |
dc.subject | læring | |
dc.subject | skoleledelse | |
dc.subject | organisasjonslæring | |
dc.subject | profesjonelle læringsfellesskap | |
dc.subject | kollektiv kapasitet | |
dc.subject | faglig trivsel | |
dc.subject | ledelse | |
dc.title | Ledelse og elevers faglige trivsel. Et innblikk i lederpraksiser i skoler der elevene oppgir høy grad av faglig trivsel | nob |
dc.type | Master thesis | |
dc.date.updated | 2024-02-08T00:30:21Z | |
dc.creator.author | Eliassen, Veslemøy | |
dc.type.document | Masteroppgave | |