Hide metadata

dc.contributor.authorEliassen, Veslemøy
dc.date.accessioned2024-02-08T00:30:21Z
dc.date.available2024-02-08T00:30:21Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationEliassen, Veslemøy. Ledelse og elevers faglige trivsel. Et innblikk i lederpraksiser i skoler der elevene oppgir høy grad av faglig trivsel. Master thesis, University of Oslo, 2023
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10852/107686
dc.description.abstractDenne studien er en kvalitativ studie av fire skoleledere på tre caseskoler som er plukket ut fordi skolene har en høyere skåre på elevers faglige trivsel enn landsgjennomsnittet vist i resultater fra en kommunal undersøkelse. I masterprosjektet har jeg forsket på hvordan skoleledere oppfatter skoleledelse i tilknytning det profesjonelle læringsfellesskapet, og hvilke praksiser som kan identifisere disse oppfatningene. Studien har hatt som mål å bidra med økt kunnskap om skoleledelse i skoler der elever rapporterer høy grad av faglig trivsel samt eventuelt å identifisere hva som karakteriserer ledelse og profesjonelle læringsfellesskap i disse skolene.nob
dc.language.isonob
dc.subjectprofesjonsfellesskap
dc.subjectlæring
dc.subjectskoleledelse
dc.subjectorganisasjonslæring
dc.subjectprofesjonelle læringsfellesskap
dc.subjectkollektiv kapasitet
dc.subjectfaglig trivsel
dc.subjectledelse
dc.titleLedelse og elevers faglige trivsel. Et innblikk i lederpraksiser i skoler der elevene oppgir høy grad av faglig trivselnob
dc.typeMaster thesis
dc.date.updated2024-02-08T00:30:21Z
dc.creator.authorEliassen, Veslemøy
dc.type.documentMasteroppgave


Files in this item

Appears in the following Collection

Hide metadata